fredag den 15. januar 2010

Cry For Me

Et stykke tid siden, jeg delte en meget tragisk historie med dig. Det var historien om, hvordan mine smagsløg blev frataget mejeriprodukter, fordi min lille engle, udelukkende ammet datter skreg og slap alien-lignende kropsvæsker, når jeg spiste det.

Ja, denne lille pige, der lige fyldt 2 måneder og næsten ikke passer ind i bassinet vi brugte i løbet af hendes første uger af deres levetid.
Så jeg sugede den op og udvekslede min timeløn indtagelse af ost, is, mælk og yoghurt til soja. Sojamælk, is og endda soja yoghurt. Jeg sprang den soja ost, give alvorligt, hvis du kan \ 't have den ægte vare, hvad der \' s the point?
Selv om min lille pige \ 's bleer blev \ "normal \" hun var nervøs og temmelig phlemy. Viser sig, hun \ 's følsomme over for soja, også. For helvede.
Så prøver stadig at suge det op, byttede jeg mit daglige indtag af soja (som ønsker at spise noget soja på timebasis? Ikke mig.) For ris. Ris, mælk og ris is. I don \ 't tror, de gør ris, yoghurt eller ost, og hvis de gjorde, ville jeg være for bange for at spise det.


Ved du, hvad en dårlig, dårlig substitution det her er for faktiske mælk og is? Men jeg har brug for noget at sætte i mit korn og se, at jeg bogstaveligt talt savle, når jeg passerer en Culver \ 's Custard Stand, jeg var nødt til at få noget is creamish eller jeg virkelig tror, at jeg måske mister mit sind.
Lad mig minde dig - jeg leve og dø for fødevarer. Jeg skriver om mad til et levende! Nu kan jeg græde lidt i mejeri-øen hver gang jeg går til butikken.
Jeg kan allerede nu forudse, at min røv og lår vil blive tredoblet i størrelse, når jeg stoppe amningen fordi jeg skal til at spise andet end pizza, ost, malt og varmt fusk sundaes for en måned lige og jeg skal vaske det hele ned med kar af Eggnog og chokolademælk. Jeg vil gøre et bad af Velveeta (kan se det i øjnene, det smelter bedre end Cheddar) og sidde i den med en bunke af Frito \ 's, indtil alle de forarbejdede, teatralsk godhed er væk. Så vil jeg kvikke mig op med tusindvis af latte og glæde sig over mælk infunderes koffein pumpes gennem mine årer. Og endelig vil jeg fejre min tilbagevenden til intet-er-off-grænser fødevarer verden nipper flere Brandy Old Fashions (sød, med kirsebær, please), fordi, mine Venner, det er sådan, vi gør det i Wisconsin.
Så uanset mejeriprodukter - eller endda soja - produkt, du skal til at nyde denne weekend, please, please gøre mig en tjeneste og nyde hver en bid af den (eller, som min ven Cheri foreslog, ringe på 40 af mælk ud på fortovet i min ære). Fordi der er nogle af os, der må leve uden det, så de kan minde deres barn, når hun fylder 13 og er et komplet møgunge, for de ofre, for hendes velbefindende. Også, hvis du ser en ny mor kærtegne brie på købmand, give hende lidt privatliv. She \ 's sorg.
PS En stor tak til Dave og Carole på 96,5 WKLH for at nævne min blog og læse min e-mail på radioen i går. Jeg gjorde ikke \ 't høre det (at skide baby!), Men fik at vide om det.